Starejšim prijazna vozila

Ker se bližam letom, ko telo in čutila postanejo okornejše, nekdanje spretnosti pa morda celo majhne nespretnosti, sem se prav zaradi zgornje informacije odpravil na ‘študijsko pot’ spoznavanja toyotinih vozil. V Toyota Centru v ljubljanskem BTC zainteresiranim ponujajo brezplačno testno vožnjo za vsa vozila. Torej sem vprašal katero njihovo vozilo naj bi bilo najbolj primerno za starejše voznike. V test so mi ponudili tri njihova starejšim najbolj prodajana vozila v treh cenovnih razredih.

Veliki malček

Najprej sem sedel v manjšega yarisa, ki je med starejšo populacijo precej priljubljeno vozilo, nenazadnje pa je tudi cenovno najbolj ugoden. Ključ zanj dobite že za okoli devet tisoč evrov, s kakšnim stotakom več lahko še vrsto dodatne opreme. Recimo avtomatični menjalnik, močnejši motor, senzorje za parkiranje, ki pridejo sila prav ne samo starejšim voznikom. Kljub majhnosti je notranjost zelo prostorna, tudi za dolgonoge. Velika vrata omogočajo lahkoten vstop in iztop tudi večjim ali obilnejšim postavam. Preseneča razmeroma dovolj prostora za daljše noge tudi na zadnji klopi. Njena posebnost je, da s pomikanjem naprej in nazaj lahko večamo oziroma manjšamo prostor za sedenje oziroma prtljažnik. Ta je sicer manjšemu vozilu primerno majhen, a vsekakor ne minimalen. Razveseli prostoren predalček za odlaganje na srednji konzoli, tisti na vratih pa je ‘boj za silo’. Kontrolni gumbi na armaturni plošči so lahko dosegljivi in nekomplicirani, merilnike hitrosti vrtljajev ter potovalni računalnik pa je v razliko z večino avtomobilov bolj na sredini, kot pa pred voznikom samim. A to ne moti, navdušujejo pa velike številke za hitrost, ki so hitro berljive in opazne. Kontrolni gumbi za radio so tudi na sredini volana, kar nudi dodatno lagodnost (in varnost) pri vožnji.

Yaris porabi v povprečju okoli pet litrov bencina na sto kilometrov, je zelo okreten za vožnjo po mestu, pa tudi za daljše razdalje je kar primeren.

Auris, prijazen srednjerazrednik

Čeprav je sedež aurisa na prvi pogled precej nizek pa pri vstopu ali iztopu hitro ugotovimo, da pri tem ni posebnih težav. Prostorna kabina zlahka prenese še kakšnega potnika zadaj, tudi daljše noge se da razmeroma dobro spraviti na zadnji klopi. Zmoti slabša preglednost pri parkiranju spredaj, saj pokrova motorja skorajda ni videti. Odlagalni predali so precej skromni, menjalnik nekoliko više kot pri večini vozil in pomaknjen naprej. Kmalu ugotoviš prijetnost take nastavitve, zlasti ker je mejalnik izredno lahkoten, s kratkimi razdaljami in zelo elastičen.

S premikanjem sedeža gor, dol, naprej in nazaj ter naklona naslonjala, si tako večje kot manjše postave avtomobil zlahka podredijo svojim potrebam. Kontrolni gumbi so primerno na dosegu roke, številke na armaturni plošči pa žal nekoliko majhne za hiter pogled. Šestopenjski menjalnik prenese tudi nekaj netočnosti pri prestavljanju, povprečna poraba na sto kilometrov pa pokaže okoli sedem litrov. Vožnja je udobna, vozilo okretno. Cena: od 11.000 evrov naprej.

Lahkotni velikan

Rav4 s pogonom na štiri kolesa, ki omogoča odlično stabilnost tudi v slabših voznih razmerah, in reduktorjem za zelo strme kolovoze, dobite v osnovni različici že za slabih 23 tisočakov. Je že pravi terenec, čeprav odet z elegantnim plaščem mestnega vozila. Višini primerno ignorira slabše cestišče in omogoča lahkotno vsedanje na udoben fotelj, ki ga lahko tudi ogrejemo, višino in oddaljenost od volna pa nastavimo z elektroniko. A kljub temu se visok in krepak moški za volanom lahko počuti malce utesnjeno. Sopotnik z dolgimi nogami v zadnji klopi ni preveč srečen. Predalčki za odlaganje v kabini so le zadovoljivi, velika stranska ogledala pa omogočajo odličen pregled na dogajanje za vami. Pri vzratni vožnji je uporaba zunanjih ogledal zaradi močnega zadnjega stebrička, ki zapira pogled in nekaj manjšega okna, skoraj nuja. Z višine je pregled dogajanja na cestišču pred in okoli avtomobila odličen, masiven pokrov motorja pred nosom nudi občutek varnosti. Za manj okretne so vrata prtljažnega prostora, ki se namesto navzgor odpirajo vstran, zelo priročna rešitev. Zaradi posebnega elektronskega vbrizga goriva pri toyotinih vozilih, je poraba tudi terenca razmeroma skromna; pri dizel motorju v povprečju med osem in devet litri na sto kilometrov vožnje.

Kljub robustnosti je terenec poskočen, ker pa vozilo ni predolgo oziroma je približno enako kot pri osebnih vozilih, je okreten pri vožnji in parkiranju. Da je ta terenec med kupci v poznejših letih zelo priljubljen, pove dejstvo, da gre več kot polovica prodanih rav4 v Sloveniji prav v roke starejših.

Testiranje vozil je omogočil TOYOTA CENTER LJUBLJANA d.o.o., Leskoškova 1, 1000 Ljubljana,T: 080 29 92, M: prodaja@toyota-center.si
TOYOTA CENTER LJUBLJANA v svojih poslovalnicah v BTC (Leskoškova1) in VIČ (Tržaška 132) vabi na brezplačen preizkus in testne vožnje vseh modelov vozil. Pokličite in si zagotovite termin in strokovnega svetovalca. Za upokojence – dodatne ugodnosti pri nakupu do 30.4.2011.

Oglasno sporočilo

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.