In zakaj ne? Za začetek nasvet, prijavite se čimprej, še preden vam ukradejo vaš lastni profil. Ta nasvet je še posebej namenjen vsem javnim osebam. Facebook profil so namreč ukradli že marsikateremu politiku (npr. baje tudi Lojzetu Peterletu), ker je zanemarjal najnovejše tehnološke komunikacijske poti. Zdaj pa dovolj “svetovanja”, sledi nekaj splošnih odstavkov o tem, kaj to sploh je Facebook.
Slovenska wikipedia fenomen Facebooka razloži zelo natančno in obširno, še več najnovejših podatkov o Facebooku pa lahko zajamete, če znate angleško: Facebook je družbena spletna stran, ki je bila ustanovljena 4. februarja 2004 v mestu Cambridge v Massachusettsu. Brezplačen dostop do strani omogoča uporabnikom, da se povežejo na eno ali več omrežij (kot so npr. šola, delovno mesto ali zemljepisno območje) in tako lažje komunicirajo z ostalimi ljudmi iz istega omrežja.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rqK3NrmcyQ4[/youtube]Ustanovitelj Facebooka je Mark Zuckerberg, ki je spletišče izdelal kot študent na univerzi na Hardvardu. Na začetku so lahko bili člani spletnega mesta le študentje harvardske univerze, kasneje pa so lahko člani postali še študenti ostalih univerz, dijaki ter od leta 2006 vsi, stari več kot 13 let, z veljavnim elektronskim poštnim računom. Danes, torej januarja 2009, ima Facebook najmanj 140 milijonov uporabnikov po celem svetu, od tega je nekaj desettisoč uporabnikov tudi iz Slovenije. Facebooku je v enem letu, od junija leta 2007 do junija 2008, število uporabnikov iz 52 milijonov skočilo na 132 milijonov!?
Še en podatek, ki dokazuje, kako je Facebook zmeraj bolj priljubljen. Spletna stran SiOL je objavila naslednje: »Družbeno spletišče Facebook je po podatkih podjetja Hitwise, ki se ukvarja z raziskovanjem interneta, na božični dan (25. 12. 2008), sprejelo vsak 22. obisk spletnih strani. Pri tem so mišljeni vsi obiski strani na celotnem svetovnem spletu in vsak 22. je bil obisk Facebooka. Gre za 69-odstotni porast prometa glede na isti dan v letu 2007, Facebook pa si je na božič lastil 4,65-odstotkov internetnega prometa. Slednje dela Facebook za drugo najbolj obiskano spletno stran, takoj za spletnim iskalnikom Google«.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cMvQJNiGkEA[/youtube]Zakaj je med vsemi spletnimi socialnimi omrežji ravno Facebook tako zelo priljubljen? Mnogi menijo, da ga imajo ljudje tako radi zaradi tega, ker je »upravljanje z lastnim profilom zelo enostavno«, sama uporabniška izkušnja ne zahteva nobenega (velikega) računalniškega znanja, v bistvu je Facebook zelo tradicionalen, nerad eksperimentira in je zato zelo priljubljen tako med mlajšo kot starejšo populacijo. Če ob tem vemo tudi, da v uporabniških nastavitvah najdemo več kot trideset jezikov (med njimi tudi sloveščino) in da torej uporabniki torej (večinoma) ne potrebujejo znanja tujega jezika, potem nam je lahko kaj kmalu jasno, zakaj nekateri postanejo zaradi tega »spletnega socialnega omrežja« pravi odvisneži.
Kako v bistvu deluje Facebook? Svoje spletno mesto ob prijavi uporabnik oblikuje z izbranimi osebnimi podatki: izobrazba, starost, ime, zakonski stan .... Po želji se dodajajo fotografije ali celo videii. Do zbirke prijateljev je mogoče priti preko iskalnika. S prijatelji lahko nato oblikujete posamezne skupine (proti Ruplu, proti Hrvaški, za hrvaško-slovensko prijateljstvo), se z njimi dopisujete ali »chetate«, komentirate njihovo »stanje, aktivnost« na javnem zidu. Pošiljate si lahko darila (rože, nakit itd.) ali modrosti, pošiljate vabila za različne dogodke, med seboj igrate eno izmed številnih iger, ki so na voljo. Če imate radi živali, si lahko »nabavite« kakšno virtualno živalco (psa, konja, mačko ...), ter vsakodnevno skrbno skrbite zanjo. Skratka množnosti je veliko, ustvarjalci pa različne aplikacije skorajda dnevno še izboljšujejo in dodajajo nove. Ne skrbite, dolgčas vam na FB zagotovo ne bo.
Zato niti ne preseneča tako zelo, da nekatera podjetja, pa celo države (Iran?!), ljudem onemogočajo dostop do Facebooka. Uporaba FB (priljubljena okrajšava) lahko postane velika ovira predvsem na delovnem mestu, saj nenehno pregledovanje profilov prijateljev, novih fotografij ali igranje igric drastično zmanjšuje produktivnost zaposlenih, so zapisali v članku z naslovom »Če nimaš svojega profila, skoraj ne obstajaš« na Delu. V osrednjem slovenskem časopisu so opozorili tudi na ekstremen primer vpliva tega socialnega omrežja. Zgodil se je v Londonu, ko je 34-letnik umoril svojo ženo, ker je v svojem profilu stan spremenila iz »v zvezi« v »samska« in na svoj zid, ki ga vidijo vsi uporabniki, napisala, da bi se rada videvala z drugimi moškimi.
Če pa, po drugi strani vzamemo, da je Facebook, kot spletno družbeno omrežje, dokaj nov, svež in predvsem preprost mehanizem za ohranjanje vezi med ljudmi (nekdanjih in sedanjih sošolcev, vseh sorodnikov, skorajda pozabljenih znancev), za iskanje novih (prijateljskih in ljubezenskih) stikov, morebiti tudi poslovnih poznanstev, pa lahko o Facebooku izrečemo same pozitivne misli in ocene. Če ob tem Facebook prepoznamo morebiti še kot nekakšno samopromocijsko orodje (ljudje iščemo svoje mesto tudi v virtualnih svetovih), dobi od nas še kakšen dodaten plus. Vas še zmeraj preseneča, kaj za vraga na Facebooku počne tudi babica Zlatka? Upam, da ne!
Jih je pa malo več kot nekaj deset tisoč, slovencev na Facebooku namreč. 150.000+ in rase
Jih je pa malo več kot nekaj deset tisoč, slovencev na Facebooku namreč. 150.000+ in rase
Jih je pa malo več kot nekaj deset tisoč, slovencev na Facebooku namreč. 150.000+ in rase