F3ŽO 2015: Kako starejšim približati e-storitve

Javni sektor mora z uporabnikom prijaznimi e-storitvami postati zgled gospodarstvu, bančništvu in drugim ponudnikom, so poudarili uvodničarji. Pred takšnim izzivom je tudi prenovljena e-uprava, ki bo zaživela že letošnjo jesen. Na ministrstvu za javno upravo želijo k uporabi le-te še posebej pritegniti starejše.

Druga generacija e-uprave prinaša precej novosti in prednosti za uporabnike, je poudarila predstavnica ministrstva Polonca Blaznik. Cilj projekta je po njenih besedah ustvariti portal, ki bo jasen in razumljiv, intuitiven in enostaven za uporabo ter zaupanja vreden, nenazadnje pa tudi všečen na pogled.

Ena od odlik portala naj bi bila prav prilagojenost uporabniškim potrebam starejših, manj izobraženih in invalidov. Cilj prenove je namreč tudi čim večja samostojnost depriviligiranih skupin pri uporabi e-storitev. S tem ko država vse več svojih storitev seli na splet, je obvladovanje e-veščin toliko pomembnejše, je opozorila Blaznikova.

Izključenost starejših iz digitalne družbe zaradi njihove digitalne nepismenosti je izziv, ki terja ukrepanje na različnih področjih in ravneh družbenega življenja, so izpostavili razpravljavci. Pri tem so znova opozorili na pomen vseživljenjskega izobraževanja kot vstopnice za t. i. e-prostor.

Družba prihodnosti je digitalna družba in je drugačna od družbe, v kateri je živela starejša generacija. Digitalna nepismenost pa ni le težava starejših, ampak tudi še aktivne srednje generacije, ter predstavlja tudi razvojni problem in vzrok generacijskega izključevanja, je bilo tudi slišati v razpravi.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.