Servis avtomobila – nujno zlo vsakega voznika? To lahko naredimo sami

Automobile mechanic repairman hands repairing a car engine automotive workshop with a wrench, car service and maintenance,Repair service.
Foto: A stockphoto iz iStock

Dandanes pa ni več tako. Večina avtomobilskih voznikov mora sedaj, ko je razvoj avtomobila prehodil že več kot 100-letno pot, priznati, da so novi avtomobili, avtomobili novega tisočletja, – po eni strani (in če zanemarimo nekatere neprijetne izjeme) – mnogo boljši, kot tisti iz prejšnjega stoletja. Tehnologija je pač šla naprej. Hvalabogu, tako se je namreč zelo povečala kvaliteta vozila. Pa tudi vozila so, priznajmo, vse varnejša. Če podrobneje pogledamo statistiko, zlahka ugotovimo, da avtomobilsko nesrečo najpogosteje povzroči „človeški faktor” ne pa pokvarjeno vozilo.

Kljub dejstvu, da je šel tehnološki razvoj v avtomobilski industriji „strmo navzgor”, da je kvaliteta avtomobilov v zadnjih desetletjih mnogo boljša kot nekoč, pa to ne pomeni, da so avtomobili novega tisočletja popolnoma nepokvarljivi. Prav zato je še posebej pomembno, da našega jeklenega konjička redno pregledujemo, ga negujemo, servisiramo. Pri sodobnejših avtomobilih, zaradi prevlade elektronike, za vsako resnejšo popravilo potrebujemo ustrezno (in drago) računalniško opremo, s katero so opremljeni le večji, odlični (v veliki meri gre za pooblaščene) avto-servisi. Vseeno pa lahko marsikaj postorimo tudi sami.

Pnevmatike

Zmeraj bodimo pozorni na obrabo pnevmatik in na tlak v njih. Upoštevajte, da je avtomobil v stiku s cestiščem le na nekaj kvadratnih centimetrih. In če je guma slaba ali stara … Zavedajte se, da postaja guma s staranjem manj varna. Strokovnjaki svetujejo, da se gume na avtomobilih, čeprav niso obrabljene, zamenjajo na šest do osem let. Koliko je guma stara, nam pove oznaka DOT na njej. Primer: če je na gumi oznaka DOT 2205, pomeni, da je bila guma narejena v 22. tednu leta 2005.

Če imate „mlade” in dobre gume pa redno preverite tlak v njih. Znano je, da se, kadar je tlak prenizek, zaradi neuravnoteženosti vozila, poveča poraba goriva (ki je zmeraj dražje). Poleg tega je večji tudi hrup v sami kabini, gume se bolj obrabljajo, pa tudi vožnja je nevarnejša, saj naša zavorna pot kaj kmalu postane daljša, lahko pa nas tudi zanaša v bolj ostrih ovinkih. Sodobni avtomobili vas sicer običajno že sami opozorijo, če se spremeni tlak v kateri izmed pnevmatik, vseeno pa skrben pregled ni nikoli odveč. Ne pozabimo tudi na nadomestno, rezervno, gumo, preglejmo, če je “živa in zdrava”.

Motorno olje in hladilna tekočina

Zelo pomembno je, da imamo v motorju zmeraj dovolj olja (gladina olja mora segati med obe oznaki – črtici – na merilni palici). Če je v motorju premalo olja, nam lahko motor celo “zariba”. Celotno uničenje motorja pa sploh ni mačji kašelj (zelo bo prizadeta tudi naša denarnica) … Kar pa se tiče hladilnega sistema – redno preverimo gostoto in raven hladilne tekočine. Tako olje kot hladilno tekočino po potrebi dodajamo ali (občasno) zamenjamo. Če imamo “dve levi roki”, odpeljimo avto na servis. Bolje preventiva kot kurativa.

Za čisto vetrobransko steklo

In če smo že pri avtomobilskih tekočinah – redno je treba dolivati tudi tekočino v sistem za močenje vetrobranskega stekla (ne pozabite na zadostno količino čistilnega sredstva, ki bolje odstranjuje mrčes, pozimi pa se je treba nujno spomniti na primeren dodatek k vodi, da nam voda ne bi pomrznila). In nikakor ne pozabimo na metlice brisalcev, redno preverimo njihovo izrabljenost in jih zamenjajmo po potrebi.

Naj nekdo pokuka v drobovje ...

Mnogi – izkušeni – vozniki preverjajo tudi stanje jermena (ta zagotavlja vrtenje alternatorja, črpalke hladilne tekočine in drugih naprav) in stanje akumulatorja (očistiti je treba kabelske priključke, pa tudi preveriti stanje elektrolitov v celicah). Še to: Če je akumulator prazen, se motor ob zagonu zavrti, ne more pa se zagnati. Pri praznem akumulatorju si lahko najlaže pomagamo s premostitvenimi kabli in sosedovim akumulatorjem, lahko pa avtomobil preprosto porinemo (po klančini navzdol).

Ob koncu prispevka: Čeprav so redni avtomobilski servisi dokaj dragi (in se zaradi tega nanje redno “pozablja”), so vendarle zelo pomembni. Po eni strani uspešno podaljšujejo življenjsko dobo našega ljubega avtomobila, hkrati pa – posredno – varujejo naša (in tuja) življenja. Skratka: zavedajmo se, da nam lahko dodatna kakovostna storitev pri avtomehaniku prihrani precej skrbi in morebitnih nevšečnosti … Še posebej, če se kaj hitro in na neboleč način sprijaznimo z dejstvom, da teh najnovejših (elektronskih) čudes na štirih kolesih ne moremo popravljati (in odlično servisirati) kar sami. Naš avto pač potrebuje redno pozornost resničnega strokovnjaka. Pa srečno vožnjo!

Urednica portala MojPrihranek.si

Prejšnji članekeSamonaročanje: naročite se na obisk na upravni enoti
Naslednji članekSobivanje s ‘tamladimi’: prednosti, slabosti in nasveti za harmoničen skupen dom

Urednica portala MojPrihranek.si

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.