Ljubljana se pripravlja na novo spremembo cen parkiranja, ki bo občutno posegla v denarnice voznikov. Mestna občina pod vodstvom župana Zorana Jankovića namreč napoveduje dvig cen parkirnin v vseh conah, hkrati pa znižanje letnih dovolilnic za prebivalce. Namen ukrepa naj bi bil, kot poudarjajo na občini, predvsem razbremenitev mestnega središča in spodbujanje uporabe javnega potniškega prometa – čeprav se mnogi z učinkovitostjo te strategije ne strinjajo.
Tudi do 100-odstotno povišanje
Po podatkih, ki jih je objavil portal 24ur.com, bo ura parkiranja v prvi coni po novem stala 1,7 evra, kar pomeni 40 centov več kot doslej. V drugi coni bo cena 1 evro, v tretji coni pa 0,70 evra. Tudi parkirišča z zapornicami ne bodo izjema – tam, kjer je bila ura do zdaj 1,20 evra, bo po novem 1,50 evra. Najbolj izrazita sprememba pa bo občutna ponoči: med 22. in 6. uro zjutraj se bo nočno parkiranje podražilo z dveh na štiri evre, kar predstavlja 100-odstotno povečanje.
Spremembe naj bi začele veljati 12. januarja 2026, zato imajo meščani še nekaj mesecev, da se pripravijo na nov režim. Župan je pojasnil, da so pri pripravi sprememb analizirali tudi razmere v mestnih garažah, kot so Meksiko, Trdinova in Maxi market, in ocenili, da bo Ljubljana kljub podražitvi še vedno imela eno najugodnejših tarif med evropskimi prestolnicami.
Nižje cene letnih dovolilnic
Za prebivalce s stalnim bivališčem v posameznih conah pa se obetajo tudi ugodnejše letne parkirne dovolilnice. Cena bo v 1. in 2. coni 82 evrov, v 3. coni pa 42 evrov na leto, kar pomeni občutno pocenitev v primerjavi z zdajšnjimi zneski. Na občini menijo, da bo to prineslo več prostih mest za stanovalce in manj dolgotrajnega parkiranja obiskovalcev v samem mestnem jedru.
Opozicija do sprememb ni naklonjena. Mestni svetnik Jasmin Feratović je ocenil, da gre za »še eno obliko polnjenja proračuna pod pretvezo skrbi za okolje«, saj javni potniški promet po njegovih besedah v trenutnem stanju ne nudi realne alternative vožnji z osebnim avtomobilom. Mnogi Ljubljančani se s to oceno strinjajo, saj menijo, da bi moral biti pred dvigom cen izboljšan dostop do avtobusnih povezav in parkirišč P+R.
Na Mestni občini pa odgovarjajo, da gre za del celovite prometne strategije do leta 2032, ki predvideva strožjo parkirno politiko z namenom učinkovitejšega upravljanja prometa in javnega prostora. Z višjimi cenami, časovnimi omejitvami in usmerjanjem dolgoročnega parkiranja na obrobje naj bi mesto doseglo manjšo prometno gnečo in čistejši zrak.
Župan Janković je ob tem napovedal še dodatne prometne spremembe, med drugim omejevanje tranzitnega prometa skozi mestno središče. Po njegovih besedah vožnja med Šubičevo gimnazijo in Dunajsko cesto po novem ne bo več mogoča, saj želijo zmanjšati količino vozil, ki samo prečkajo središče, ne da bi imela tam cilj.
Čeprav bodo nove cene parkiranja marsikoga razjezile, občina vztraja, da so nujen korak k bolj trajnostni prometni ureditvi. Kako se bodo spremembe obnesle v praksi, bo pokazal čas, za zdaj pa v Ljubljani velja, da bo vsaka ura parkiranja nekoliko dražja, a za stanovalce morda bolj pravična.




